Co je nutné pochopit pro získávání zákazníka
Podle posledních informací téměř 2/5 Čechů, jež jsou svobodní, rozvedení a ovdovělí chtějí v budoucnu vstoupit do manželství (39 %), ovšem na druhé straně negativní odpověď uvedlo v této souvislosti 35 % osob. Poměrně významný podíl též tvoří lidé, kteří neví, jak se k této životní události postavit (26 %).
Důležité je však pochopit příčiny, proč chtějí nebo naopak nechtějí tito lidé vstupovat do manželství. Mezi nejčastějšími důvody pro se oženit Češi uvádějí, že je to kvůli
- Dětem a pod tím založení rodiny
- Společenská norma, nutnost
- Jistota, spokojenost, klid
Pokud bychom analyzovali tyto důvody, tak první a třetí lze volně vyložit jako STAVBA ZÁZEMÍ, naopak druhý jako SPOLEČENSKÝ STATUS . Každá z těchto názorových skupin při tom jistě vychází ze svých potřeb, případně zkušeností, které tyto potřeby mohou časem měnit. Naopak nejčastějším důvodem, proč se neoženit je
- věk a zdravotní stav
- svoboda, chce být sám
Opět pokud bychom analyzovali tyto důvody, tak první lze analyzovat jako BEZPEČÍ druhý naopak jako NEZÁVISLOST. Mimochodem např. u věku a zdravotního stavu se nám bude projevovat vyšší podíl lidí v důchodu, lze sledovat dopad Maslowovy hierarchie potřeb v 2 skupině potřeb, bezpečí. Tyto VŠECHNY faktory bychom posléze měli porovnat s 8 skupinami tzv. systému VALS , který nám odhalý hodnoty a životní styl těchto osob na základě tří vertikálních orientací . Orientace na základě principu, statusu, činnosti a horizontální, na základě výše kupní síly.
Dále doporučujeme jako nástroje v pochopení použít : 1) Maslowovu hearchii potřeb 2) Analýzy životních stylů – např. VALS nebo AIO 3) Motivační modely a) CAD model b) Hauptův model
Ověřte si, zda je o Váš produkt skutečný zájem. Výzkum trhu Vám ušetří peníze.
Supermarket 2024
Od 1.7.2024 budeme realizovat náš tradiční roční výzkum trhu - Supermarket 2024 - výzkum všech nákupních míst supermarketů a hypermarketů.