Tajemství sortimentních řad může přinést nečekané zisky
Úryvek z publikovaného článku z roku 2014
Možná i Vy jste došli do stádia rezignace, kdy jediným vodítkem, jak vydělat stejně nebo více je pro Vás honba za dalšími a dalšími zákazníky. Ano i to je varianta, ale dosti nákladná a navíc v době vysokého tlaku konkurence v každém odvětví velmi nejistá.
Jeden příklad, podívejte se na vybrané spotřebitelské ceny ve vybraných teritoriích, zjistíte, že jsou odlišné dle typu a potenciálu teritoria. Tento obecný fakt lze asi potvrdit i bez této tabulky, ale:
Nyní si položte otázku, kolik druhů kuřat, šunkového salátu, mléka nebo např. jogurtu obchod, do kterého chodíte nabízí. Pokud chcete jako podnikatel vidět, tak správná otázka není mít v obchodě ani hodně ani málo, ale jde o to nabídnou levné zboží, vyvážit a vysvětlit zbožím dražším.
Doporučujeme, abyste si nejprve podle struktury Vašich zákazníků provedli minimálně obrátkovost:
- jednotlivých sortimentních řad
- jednotlivých položek, které se v sortimentních řadách nacházejí
Pokud chcete najít skrytou ziskovost, pak je nutné samozřejmě udělat mnohem více.
Pro přesnější zpracování doporučujeme : 1) Analýza sortimentních, výrobkových řad 2) Profil trhu 3) Analýza úspěšnosti sortimentní nabídky 4) Vývoj podle sortimentu 5) Vývoj počtu zákazníků podle sortimentu 6) Vývoj početnost a bonity SP a SŘ 7) Mapa sortimentních položek zaměřená zejména na tendenční rozpínavost atd.
Ověřte si, zda je o Váš produkt skutečný zájem. Výzkum trhu Vám ušetří peníze.
Supermarket 2024
Od 1.7.2024 budeme realizovat náš tradiční roční výzkum trhu - Supermarket 2024 - výzkum všech nákupních míst supermarketů a hypermarketů.