Vaši zákazníci se stále mění
Žádné tržní prostředí není konstantní a stejně tak Vaši zákazníci prochází v průběhu času a působení vlivu svého okolí mnoha změnami. Mění své kupní chování, zvyklosti, postoje i životní preference. Zajištění zpětné vazby a získání potřebných informací je jeden z nejdůležitějších kroků k úspěšnému marketingu.
Pro rychlé získání těchto cenných informací lze jako vhodný nástroj použít tzv. „panel domácností“. Jedná se o vybranou skupinu respondentů, která Vám zajistí požadovanou zpětnou vazbu z trhu a dodá potřebná data pro realizaci Vašich strategických rozhodnutí. Hlavní výhodou je možnost důsledné segmentace a zajištění tak správného vzorku respondentů, který Vás aktuálně zajímá z pohledu tržního potenciálu. Rychle a snadno se dozvíte:
- kdo je Váš zákazník
- jaké jsou jeho preference
- jak hodnotí Vaše produkty / služby
- jak hodnotí Vaše konkurenty
- co mu na trhu chybí (odhalení příležitostí na trhu)
- jak byla Vaše propagace efektivní
- a mnoho dalších potřebných informací …
Jako příklad lze uvést vybrané závěry z realizovaných případových studií
- Jaký druh hraček preferují české maminky?
Preferovány jsou zejména hračky, jejichž hlavní funkcí je rozvoj schopností a dovedností dítěte. Nejčastěji však spotřebitelé nakupují klasické hračky, jako jsou auta či panenky. 37% respondentů uvádí, že samotný nákup konkrétní hračky je ovlivněn přáním dítěte.
Mezi hračkami, které by čeští kupující naopak nikdy nekoupili, se na prvním místě umístily zbraně a kuličkové pistole. Jako hlavní důvody nezakoupení hračky uvádějí respondenti především zdravotní závadnost, neúčelnost či podporu násilí. - Čím je ovlivněn kupní proces při nákupu při nákupu dětské výživy?
Mezi nejpreferovanější značky českých maminek se řadí produkty značek Hami, Hamé a Hipp. Nejdůležitějšími faktory pro preferenci a nákup konkrétního produktu jsou vlastní zkušenost u 70% respondentů, chuť(produkt, který dítěti chutná) u 68% respondentů, dále doporučení odborníka (47%), kvalita z pohledu výživné hodnoty (40%) či cenová nabídka v obchodech (39%). - Kde a proč zákazník nejčastěji nakupuje sportovní obuv?
- Z uvedeného grafu je patrné, že v drtivé většině respondenti pro nákup sportovní obuvi preferují specializované prodejny se sportovním vybavením. Důvodem je zejména možnost výběru z širokého sortimentu zboží, jistá záruka kvality nabízených produktů, a hlavně kvalifikovaný personál, který v ostatních distribučních kanálech silně postrádají. Pokud kupující volí pro nákup sportovní obuvi hypermarket, pak je to především z důvodu výhodné cenové nabídky a z časových důvodů, kdy nákup obuvi spojí s nákupem zboží běžné denní potřeby.
Pro podrobnou analýzu nákupního chování zákazníka ve Vašem segmentu dále doporučujeme provést: 1) Analýzu kupního procesu, 2) Strukturu potřeb a požadavků Vašich zákazníků.
Ověřte si, zda je o Váš produkt skutečný zájem. Výzkum trhu Vám ušetří peníze.
Supermarket 2024
Od 1.7.2024 budeme realizovat náš tradiční roční výzkum trhu - Supermarket 2024 - výzkum všech nákupních míst supermarketů a hypermarketů.