Výklenkový marketing
Cílová skupina, na kterou se orientuje většina společností, většinou představuje velkou, snadno identifikovatelnou ve většině obecně pojmenovanou skupinu. Cílovou skupinu pro žvýkačky Nicorette jsou kuřáci, cílem je odvyknout kouřit. Výklenek je však mnohem lépe definovaná skupina osob, jsou to osoby nejen, spojující jeden prvek, ale osoby, jež mají podobné zvyky, chování a vyžadují specifické kombinace přínosů a užitků.
Důležité je , že jinou než nejvyšší prioritu rodině přisuzovali především lidé mladí, svobodní a bezdětní, častěji šlo o muže než ženy a poněkud nižší frekvence prvního místa se zde vyskytla rovněž u rozvedených a těch, kteří žijí ve své domácnosti sami.
Z toho například vyplývá, že podnikatelé a firmy, jež se orientují na cestovní ruch nebo volný čas jako takový, by mnohem úžeji měli vyhledávat a komunikovat s lidmi, kteří jsou např. ve věku 20-25 let, zejména s muži nebo s muži rozvedenými.
Co je zajímavé na výklenkovém segmentu? Tato skupina je mnohem lépe schopna rozumět specifickému přístupu Vaší firmy a pokud o ně vyvinete i péči, dokáže ji jistě lépe i ocenit.
Základní výhody pramenící ze zaměření na výklenkový segment :
- Méně častý střet s konkurencí (zejména při užším cílení)
- Jednoznačnější identifikace potřeb zákazníků
- Méně proměnlivé potřeby
- Vyšší ochota zákazníka platit za produkty přesně naplňující jeho potřebu vyšší ceny
- Častá ochota platit i za produkty, které jsou výrazně dražší než běžný průměr
Pro přesnější zpracování doporučujeme : 1) Provést analýzu segmentace trhu - zejména se zaměřením na potřeby neobsazených nebo tzv. příbuzných segmentů 2) Identifikace současných zákazníků 3) Realizovat projekt zaměřený na taktiku tržního cílení
Ověřte si, zda je o Váš produkt skutečný zájem. Výzkum trhu Vám ušetří peníze.
Supermarket 2024
Od 1.7.2024 budeme realizovat náš tradiční roční výzkum trhu - Supermarket 2024 - výzkum všech nákupních míst supermarketů a hypermarketů.